Ram runt hela Bloggen.

Tänkte förklara enkelt hur man får en Ram runt hela sin blogg. Går snabbt.

1. Gå till din Stilmall
2. Tryck F3 och skriv i sökrutan "Wrapper"

Då ska du komma till #Wrapper {

Sen lägger du till: border: 2px solid black;

2px: Är storleken på ramen, Tjockleken på ramen finns från 1-7.
Solid: Är ramens utseende. Det finns att välja mellan Dotted, Dashed..m.m
Black: Är färgen på ramen. Går självklart ändra färg.

Lägg in ram koden nånstans, t.ex under Width.
( Jag brukar lägga den allra längst ner i Wrapp koden. )


Så, Förhandsgranska och kolla om det funkade, o sen tryck Spara! :)

Kommentarer
Postat av: Ninsi

När jag gör det blir det bara ram runt min header .. :(

2010-08-15 @ 10:12:08
Postat av: Ninsi

Jag undrar hur man får flik länkar på sin blogg som din, under din header. Det är ju länkar fast som flikar, som stora rektanglar. Har kollat i designadinblogg men det fungerar nt ..

2010-08-15 @ 19:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0